torsdag 19 november 2015

Pyssel


{ Lite julgranspyssel på g }
 
 
 
Hej.
 
När inte Mandy-Lill behagar komma får man se till att aktivera sig på annat sätt. Hej hopp julgranspyssel! Det blev visst en liten paus här mellan inläggen, men jag har varit så galet trött. Det har dock sin förklaring - lågt järnvärde punkt se. Men igår fick jag min sista behandling i form av järndropp på sjukhuset och herre vilken skillnad. Tio injektioner vid fem tillfällen har verkligen gett skillnad. Så pigg som jag känner mig nu har jag inte känt mig på länge. Det är verkligen underbart! Är så tacksam att jag fick hjälp till slut. Och det gäller att stå på sig om det inte fungerar som det ska med de där nedrans järntabletterna som man först måste traggla med. Hälsan är viktig - amen.




{ Smått och gott från hobbybutikerna }
 
I år blir det lite gammaldags julgranspynt. Det här med kontraster är ju härligt och jag tror att en toppmodern julgran skulle bli alldeles för tok-stelt här hemma. Hoppas bara att pysslet blir bra. Har börjat lite smått med pyntet idag.



{ Bokmärksänglar på sidenband }


{ Silkessnurror med lite glitter-bling. Och såklart röd- och vitrutigt snöre, kan det bli mer juligt? }
 


{ Ljusstakar från Ester & Erik, finns hos Tre Generationer inredning i Uppsala, här }
 
 
Mellan pysslandet hann jag med en sväng ut på landet tillsammans med mamma för en mysig frukost med Elenor och Billy. Vi pratade såklart massa inredning och hjälpte till att planera julpiffet i deras fina hus på landet. Nu är vintermörkret här på riktigt och ljusslingor och ljus är ett måste! Här hemma har faktiskt en adventsstjärna fått komma upp till och med. Och jag kan säga att det står inte på förrän den får sällskap. Det är ju fem veckor kvar till julafton bara. FEM veckor - galet. Och det är ju innan jul det är mysigt och man vill njuta, så det gäller att passa på.
 
Må så gott.
KRAM

1 kommentar:

Elenor sa...

Tack för du finns ❤️